FAKİR TATLISI

Her ne kadar blogumun adı Mutfak Hazinem olsa da bugün paylaşacağım tatlımın adı Fakir tatlısı :) Herhalde isminin böyle oluşunun nedeni içerisine katılan malzemelerin az oluşu ve şerbetinin ocakta kaynatılmadan hazırlanmasından olsa gerek. Ben bu tarifi  yaklaşık 10 senedir yapıyorum. Bu tarif ile ilk karşılaşmam Fatma Yengem vesilesi ile oldu. Bana her mutfağa girdiğimde 'Yaptığın banaysa öğrendiğin kendine' der ve hep birşeyler yaptırmaya çalışırdı. Ona buradan teşekkür ediyorum. 



Eğer sizde yılbaşı akşamı için hala bir şeyler yapamadıysanız, pratik ve hızlı ne yapabilirim diyorsanız işte tam da imdadınıza yetişecek, fakir sofralarımıza zenginlik katacak bir tarif. 


Ee.. O zaman ne duruyoruz. Haydi şimdi fakir tatlısı yapmaya...

Malzemeler : 

2 Adet Yumurta
2 Çay bardağı sıvı yağ
2 Çay bardağı şeker
3 - 3,5 Su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya

Şerbeti için : 

2,5 Su bardağı şeker
3 Su bardağı su

Hazırlanışı :


Önce yumurta, yağ ve şekeri karıştırın. Sonra üzerine un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip yoğurun. Ceviz büyüklüğünde bezeler yapıp tepsiye yerleştirin ve üzerine yumurta sarısı sürün ve isteğinize bağlı olarak fındık veya ceviz koyun. Hazırlamış olduğumuz tepsiyi 200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirmek için fırına verin. Sizde bu arada şerbetini hazırlayın. Bunun için su ve şekeri bir kapta şekerler eriyinceye kadar karıştırın. Tatlınız pişer pişmez hazırladığımız bu şerbeti üzerine dökün. Tatlı şerbetini çektiğinde ve biraz soğuduğunda ikram edebilirsiniz. Afiyet olsun... Yeni yılınız kutlu olsun :)


5 yorum:

  1. Merhaba, iyi seneler.
    Ne güzel olmuş şekerpareleriniz. Malzemesi az ve hep sonuç aynı olduğu için severim yapmasını.
    Şerbeti ilgimi çekti. Kaynatmadan yapılanına daha önce hiç rastlamamıştım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerpareden birazcık farklı. Kendini Şekerpare zanneden Fakir Tatlım benim :)

      Sil
  2. Merhaba Deniz hanım.. Fakir tatlısı, malzemesi az :) Şerbet kısmını öğrendiğinize sevindim.Benimde sizi takip ederek öğrenecek çok şeyim var :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ne kadar cici bir blog tasarımı ba-yıl-dım :) Şekerpareyi de çok severim hiç de fakir görünmüyor olsa da yesem :) Yemek yapmaktan anlamam ama yemeye bayılırım :) Takibe aldım benim bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim .Muhakkak kapınızı çalacağım. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...