BEZELYELİ HAVUÇLU BULGUR PİLAVI

Genelde her yemeğin yanında ya pirinç pilavı yada bulgur pilavı yapanlardanım. Bu sefer yaptığım bulgur pilavına biraz da farklı tatlar katmak adına aklıma gelen ve o an dolabımda olan bezelye ve havucu kullandım. İkisini ayrı ayrı denemiştim ama birlikte ilk defa denedim. Hem renk olarak hemde lezzet olarak tuttum ben bu pilavı :) 





Bu arada bezelyeli havuçlu bulgur pilavının yanında sevenler için biraz da minik biberler koydum :) Neyse daha fazla uzatmadan tarifi paylaşayım.

Malzemeler : 

1,5 Su bardağı bulgur pilavı
1 Adet orta boy soğan uz
1 Adet havuç
1 Çorba kasesi bezelye
2 Yemek kaşığı tereyağı
Yarım yemek kaşığı domates salçası
2,5 Su bardağı su
Tuz
İsteğe bağlı olarakta karabiber ve kırmızı pul biber kullanılabilir.


Hazırlanışı :

Önce soğanları yemeklik doğrayın ve tereyağı ile beraber kavurun. Ben havucu rendeledim ama siz isterseniz küçük küçük de doğrayabilirsiniz. Havuçları da soğanlarla beraber biraz kavurun. Sonra salçayı ilave edin. Ardından bulguru da katın ve 2 - 3 dakika kadar kavurun. Son olarak da bezelyeleri koyun. Ben bezelyeyi konserve kullandığım için haliyle haşlanmış oldukları için en son koydum. Sizde ona göre pişme süresini ayarlayabilirsiniz. Bezelyeleri koyduktan hemen sonra suyunu ve tuzunu ilave edin. Bulgur pirince göre daha fazla su çektiği için ben bu ölçüde kullandım. Kaynamaya başlayınca ocağınızı kısık ateşe alın ve yemeğin suyu çekilince altını kapatın. Yemeğinizi ocaktan aldıktan sonra tencerenizin kapağının altına havlu peçete yerleştirin ve bir müddet dinlenmeye bırakın. Bence ılık servis edin. Ben böyle tercih ediyorum. Çünkü bana  tadı bu şekilde daha lezzetli geliyor. Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor ,
    resmen yutkunarak okudum:)) Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca sizede mutlu yıllar demeye gelmiştim :) yutkunmaktan unuttum :)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Güliz hanım.Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  4. Bulgur dayanamadığım lezzetlerden, harika olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim mehtapcım.. Afiyet olsun... ;)

      Sil
  5. çok beğendim . ellerinize sağlık.
    ben de bloğuma beklerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun. Muhakkak geleceğim şüpheniz olmasın.. Her zaman blog destekçiliğini, kardeşliğini savunanlardanım.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, bulgur pilavı çok şık görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Ayyyy... Pilav oyle lezzetli gorunuyor ki bir de yaninda minik tursular :) Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. Misafir için farklı bir lezzet ve sunum notlarıma aldım hemen.. emeğinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evde hemen yapılabilecek basit tarifi renklendirerek ağırlık katıyor. Teşekkür ederim herzamn beklerim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...