ÇÖMLEKTE ET SOTE

Merhaba. Nasılsınız? Bugün ki tarifimi biraz erken paylaşayım dedim. Genelde geç vakitlere kalıyordu kızımla ilgilendiğim için. Paylaşacağım da yemek tarifi olduğu için akşam ne pişirsem diye düşünenlere bir fikir olur dedim. Adı konulan yemek genelde hep kolay olur tarifi zor olsa bile. Ama daha ne yapacağıma karar verememişsem ve eşime "Bugün ne pişereyim?" diye sorup aldığım yanıt "Fark etmez, sen ne istiyorsan yap"diye olunca gün boyu "Ne yapacağım?" diye düşünmek yapacağım yemekten daha çok yoruyor beni inanın. Benim için mutfakta yemek yapmak vaktin sorun olmadığı zamanlarda terapi gibi geliyor çoğu zaman. Çünkü uğraşırken sadece onu düşünüyorsunuz. Biraz bundan katsam nasıl olur? Acaba şöyle mi sunsam? Birazda şundan katayım renk olsun:) Tabi söylediklerim mutfağı sevenler için geçerli. Başkaları için işkenceye döndüğünü de biliyorum.:) İtiraf etmem gerekirse benimde sevmediğim zamanlar oluyor. Mesela sırf karın doyurmak için yaptığım yemekler ve birbirini tekrarlayan yemekler. O yüzden hep alternatif bir şeyler ararım. Kendimden bir şeyler katarım. Sunumda farklılık yapmaya çalışırım. Falann filan..:).Neyse çok konuştum.Vereceğim tarif belki klasik ama sizde sunumu farklılaştırın, yanına değişiklikler yapın sonrada hem gözünüz doysun hem de mideniz. :)






Malzemeler :

Yarım kilo kuzu eti
2 adet soğan 
2-3 diş sarımsak
6 adet yeşil biber
3 adet domates (salça veya domates suyu da olabilir)
1 çay bardağına yakın yağ
Tuz,kırmızı pul biber,kekik...
Bir miktar kaşar

Hazırlanışı : 

Öncelikle yağı tencereye koyun ve ocakta kızmasını bekleyin. Eğer etiniz yağlı ise yağ miktarını azaltabilirsiniz. Tencerenin iyice kızdığından emin olduğunuzda kuş başı doğranmış etinizi tencereye koyabilirsiniz. Kuzu eti dana etine göre daha erken pişeceği için önceden ekstra bir işlem yapmanıza gerek yok. Etiniz tencerede kavrulurken sizde soğanı, sarımsağı, biberi ve domatesleri doğrayın. Et sote tariflerde malzemeleri fazla küçültmeye gerek yok bence. Etin boyutunda doğranması yeterli. Et tencere kızgınken koyulduğunda fazla su bırakmayacaktır. Ama yinede bir miktar suyu varsa çekmesini bekleyin. Etler biraz kızardıktan sonra sıra diğer malzemeleri koymaya geldi demektir. Sırası ile sarımsak, soğan ve biberleri koyup soteleyin. Kırmızı biberde koyabilirsiniz tercihinize bağlı. Şimdi sıra domateslerde yoksa salçada konulabilir ama domates tercihimdir. Hepsini beraber biraz soteledikten sonra tuzunu ve baharatlarını ilave edin çok az su ile pişirin. Çömlek kaplara paylaştırıp üzerine kaşar koyup fırına koyun. Çömlek kap yoksa başka bir fırın kabına koyup fırınlayabilirsiniz. Kaşarlar eriyinceye kadar fırında bekletin. Çömlekte et soteniz hazır. Afiyet olsun...



6 yorum:

  1. Çok güzel olmuş bayılırım kuzu etli yemeklere. Blog ile uğraşmaktan karnım acıkmıştı üstüne senin tarifini gördüm yutkundum kaldım offf. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Ne yapayım bu da benim ev halim :)

      Sil
  2. Bayıldım!! Ellerine sağlık!:)

    YanıtlaSil
  3. Siz benim paylastiklarimi begenin bende sizin :) Tarif klasik ama goruntusu ve yanindaki pilava bayildim :) Cok lezzetli gorunuyorlar, ellerinize saglik... Yazdiginiz herseyde de kendimi buldum sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben renk katmak ve destek olmak adına her zaman takipçinizim. Dediğim gibi klasik ama her zaman elimizin altında olması gereken bir tarif. Afiyet olsun canım. Yine Renk kattın teşekkürler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...