ÇİLEKLİ, ÇİKOLATALI TIRTIL KURABİYELER

Size güzel bir tarif daha sunacağım. Ama ilk önce bende anımsattığı şeyleri yazmak istiyorum. Belki çocukluktan eskilerden çok bahsediyorum ama olsun ben seviyorum o günleri:) Düğünlerde buz gibi bir gazoz eşliğinde masaya gelen kurabiyeler hangi çocuğun dikkatini çekmez ki. En azından bizim oralardaki düğün salonlarında bunlar dağıtılırdı. Vereceğim tarifte işte bu kurabiyelere benziyor:). Bende boncuk kızımı görmeye gelen arkadaşlarım için hazırlamıştım. Kıtır kıtır kurabiye sevenler için ideal tarif. Masada da şık bir görseli oluyor.



Ne dersiniz? Çok güzeller değil mi?:) Ben beğendim sizde beğeninnn :):)


Malzemeler :

Yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (yaparken kaç bardak olduğunu saymıştım ama unuttum:)

Hazırlanışı :

Oda ısısındaki margarin, sıvı yağ, yumurta ve şekeri karıştırın. Üzerine un, kabartma tozu ve vanilyayı katıp hamur toparlanana kadar yoğurun. Şekilli sıkma kabı yardımı ile hamurları tepsiye sıkınız. Sonra fırına veriniz. Hafif pembeleşmesi yeterli olacaktır. Fırında iken çok sert olmasını beklemenize gerek yok. Yoksa kurabiyeleriniz yanabilir. Zaten soğurken yeterince sertleşiyor. Çilek reçelinizi rondodan geçirin. Çikolatayı benmari usulü eritiniz. Soğuyan kurabiyelerinizin arasına reçel veya çikolatadan sürünüz ve birbirine yapıştırınız. Kurabiyelerin bir tarafını da reçel veya çikolataya buladıktan sonra hindistan cevizine batırınız. Afiyet olsun...



30 yorum:

  1. Bu kurabiyenin görüntüsünü hep beğenmişimdir. Neden bilmiyorum ama hiç denemedim. Sizin vesilenizle denemiş olayım :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene pişman olmayacaksın. Hem böyle tırtıl figürü olunca yalan yok organikte gelmiyor değil hani :)

      Sil
  2. Ah çok severim böyle şeyleri, yanında sıcacık çayla, dizi filan izlerken hele...hayatımda hiç yapmadım zahmetliymiş tarifi ama çok güzel, eline sağlık afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen hayal ettin ben gerçekleştirdim :) Nasıl mı ? Tam da dediğin gibi oldu biliyor musun . Yani dizi izlerken afiyetle yedik. Çok teşekkür ederim canım samimi yorumlarını kattın ;)

      Sil
  3. oooooof olsa da yesek!:) ellerine sağlık canım;)

    YanıtlaSil
  4. Ah beğenmezmiyim vallahi çok beğendim, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık çok lezzetli görünüyor, sunum şekli çok şık olmuş emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Kurabiye delisi biri olarak bu fotografi gorunce bayildim :) Ellerine saglik canim, harika yapmissin. Bu tarifi hic denememistim sayende denicem, ayyy cok guzellleeeeer :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten yorumlarınla yine bloguma renk kattın canım ;)

      Sil
  7. tek kelime ile muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Her zaman beklerim ;)

      Sil
  8. Süpper...
    Harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. En sevdiğim kurabiyelerden biri...İzlemeye aldım..Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim selmacığım. Afiyetler olsun :)

      Sil
  10. Bana da çocukluğumu hatırlattı, ama muhtemelen yerken hatırlatmayacak. Çünkü çocukluğumda ki kurabiyelerin tazesini yemek bir türlü nasip olmadı. O jölemsi şeyin bile tadı değişir, kurabiyeler yumuş yumuş olurdu bayatlıktan.:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzdaki tatları eğlenceleri sadece kurabiyeler değil hiç bir şey hatırlatamıyor. Ama şu bir gerçek bayatlamayan tek şey hatıralar.. Hala taze ve sıcak :) İçten duygularını paylaşarak renk kattığın için de ayrıca teşekkür ederim canım ;)

      Sil
  11. Çoğu çocuk benim gibi düğünlere bu kurabiyeler ve o görkemli düğün pastası için gitmiştir eminim :) Başka türlü düğünler çekilmiyordu bir de annemin veya babamın telefonundan snake oynardım düğün boyunca :D
    Çok lezzetli gözüküyorlar afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  12. Evet düğün başkaları için çok başka anlamları ifade ederken tıpkı senin ki gibi benim için de pasta ve kurabiyelerden ibaretti :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık,çok şirin görünüyor.
    Yıllar önce denemiştim ve o zaman kullandığım aparat beni zorlamıştı ve o gün bugündür yapmıyorum…
    Ama sıkma torbası ile ve uygun uçla şimdilerde daha rahat yapılacağına eminim…
    Afiyetler olsun ,sevgilerimle…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar öncesi korkularını yenmelisin canım :) Şaka bir tarafa basit gerçekten.Sıcak yorumların ile bloguma renk kattın. Teşekkür ederim canım.

      Sil
  14. Bir dönem çok sık yapıyordum. Ama bence nefis bir kurabiye oluyor. Ellerinize sağlık
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sık yapılsada arıyor insan bu tadı. Teşekkür ediyorum...Her zaman takipçinizim ;)

      Sil
  15. Blogunuzcok şirin bu tarifi mutlaka deneyecegım sevgılerımle
    http://pinarinkazani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Bende blogunuza ziyarete geleceğim:)

      Sil
  16. Bir ara ne çok yapardık bu tırtıl kurabiyeleri kalıbı vardı kimbilir hangi çekmecenin en diplerinde kaldı bir ara bakıp çıkarıp yine yeniden yapayım canım eline sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süredir benimde yapmadığım tarifti.Tarif defterime bakarken görünce hemen yapmak istedim.Tabi benimde kalıbı yoktu evde.:).Ama komşum sağolsun.Afiyet olsun.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...