ZEYTİN YAĞLI LAHANA DOLMASI

Yapması saatler alan ama yemesi dakikalar süren dolma çeşitleri her damağa hitap eder. Kış mevsiminin olmazsa olmaz sebzelerinden biri lahanadır. Ama her lahanada dolma yapmaya uygun olmayabiliyor. Dolma yapmak için en uygun lahana  iri olmalı ve elinize alıp bastırdığınızda içi boş hissi vermelidir. Bende böyle bir lahana nasıl bulurum derken babamın Karabük'ten kendi bahçesinden getirdiği tam da yukarıda bahsettiğim özelliklere sahip olan lahana ile yaptığım dolmalar ayrı bir güzel oldu.


Normalde yapması saatler alan bir dolma demiştim ama inanın benimkisi günler aldı. :) Benim minik boncuk kızım işimi biraz zorlaştırdı. Bir akşam başladığım dolmayı anca diğer akşam bitirebildim. Neyse o gün bitmedi ama inanın daha bir lezzetli oldu. Tabi her dolma gibi onunda kaderinde hemen tükenmek vardı. 


Malzemeler : 

1 Adet orta boy lahana
2 Su bardağı pirinç
4-5 Adet soğan
1 Tutam maydanoz
1 Yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Tuz
Kırmızı pul biber
2 Adet küp şeker
Yarım su bardağı zeytin yağı
2/3 Su bardağı su


Hazırlanışı : 

Öncelikle lahanayı tuzlu suda yumuşayıncaya kadar haşlayın. İçini hazırlamak için bir tencereye soğanları yemeklik olarak doğrayın. Yağını ilave edip soğanları kavurun. Sonra salçaları da ilave edin ve biraz daha kavurun. Hemen ardından pirinçleri katıp kavurmaya devam edin. Tuz, şeker ve istenilen baharatları karıştırın. Üzerine suyu ekleyip ince ince kıydığınız maydanozları da üzerine katıp biraz karıştırın ve ocağın altını kapatıp demlenmeye bırakın. Lahanalarınızın varsa damarlı kısımlarını ayırın ve içinden istenilen miktarda lahanalara koyup sarın. Tenceredeki lahana dolmanızın üzerini çok geçmeyecek kadar su ilave edin. Kontrollü bir şekilde pişirin ki çünkü her pirincin su çekme kapasitesi farklı olabiliyor. Ocağın altını kapatmaya yakın dolmanızın üzerine zeytin yağı gezdirin. Lezzetine lezzet katacaktır. Bu arada zeytin yağı Ege den ve köy yapımı doğal zeytin yağı olursa lezzeti daha bir başka oluyor. Genelde yaptığım tarifler için en doğalını en tazesini kullanmaya çalışıyorum. Hepinize afiyet olsun...


27 yorum:

  1. Ellerinize sağlık harika... :)
    Bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Emin olun takipteyim :) İşin içinde emek varsa destek olmakta bize düşüyor. Sıcak paylaşımlarından ötürü teşekkürler :)

      Sil
  2. Bu nasıl bir görsel şölen! Bilgisayara uzanıp yiyesim geldi resmen!:) Ellerine sağlık,takibe alıyorum!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşuyuz buradan belki ama daha yakın olsaydık inanın komşunun oğlu ile bir tabak göndermiştim bile zeynepcim :)

      Sil
    2. Ne güzel adetlerimiz, kültürlerimiz var bizim!:)

      Sil
    3. Keşke biraz da yaşatabilsek. Ama bu ifadelerim gerçekten samimiydi. :)

      Sil
  3. Merhaba iade-i ziyarete geldim :)
    Lahana dolmasına BA YI LI RIMMM..O kadar güzel gözüküyor ki atlayıp size gelesim geldi :)
    Ellerinize emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atla gel sevilaycığım. Bitti ama madem BA YI LIR SIN bende senin için yine yaparım :)

      Sil
  4. İkram ettikten sonra afiyet olsun cümlesini kurmayı çok isterdim :) Gerçekten teşekkür ederim. Her zaman destekçiniz ve takipçiniz olacağım ;)

    YanıtlaSil
  5. Ah , ah bunu hiç beceremem ben:( iki kez denedim, yapraklar elimde yırtılıyor, kalın damarlıları saramıyorum velhasıl yapamadım, yapanları çok taktir ediyorum rahmetli annem nasıl yaparmış keşke öğrenseymişim :( gerçi bunu değil yaprak sarmasını çok severim ama onu da beceremiyorum Alla'm yetenek vermemiş n'apim:( elinize sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamın memlekette üzüm bağı var. Yaprakları pamuk gibi oluyor. O zaman yapacağım sarmayı sana ithaf edeceğim :)

      Sil
    2. aaa çok teşekkür ediyorum çok naziksiniz...sizi takibe aldım :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim canım sende takibimdesin :)

      Sil
  6. ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım iadei ziyarete geldim.ana sayfamda blog keşif etkinliği var ona katıl istersen fayadası olabilir.

    YanıtlaSil
  8. Hoş geldin Canım..Hemen bakıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Bayılırım zeytinyağlı sarmalara. Çok lezzetli görünüyorlar.Ellerinize sağlık. Minik kızınıza da öpücükler:)))

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim afiyetler olsun... Öptüm bile ablası ;)

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize saglik cok canim cekti dogrusu..bu arada blogunuza bayildim rengarenk civil civil..sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun.İkram etmek isterdim.Beğendiğinize sevindim.:)

      Sil
  12. Şahane görünüyor, ellerinize sağlık :) en sevdiğim dolmalardan biri. Kıymalı da yaparız sıkça, süper oluyor.
    Sevgileirmle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Benimde favorilerimden. Kıymalı da severim. Sevgiler bizden:)

      Sil
  13. Mmmm love lahanodolamdes!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you, my dear. I was very pleased. I always wait. I will always visit the page followers . ;)

      Sil
  14. resimlere aşık oldum resmen..Çok leziz görünüyor ellerine sağlık..İki küçük lahanam var kat kat gül gibi..Yaprakları kırılmasın diye büyük bir tencerede döndüre döndüre haşlıyorum haşlandıkça çatalları dışta kalanları çıkarıyorum...Kızım lahana büyük oğlum asma yaprağı küçük oğlumda ne olursa yiyor benimde. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel. Farklılıklar renk katmış. Teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...