ŞEBİT YAĞLAMA

Evde yemek yok, mutfakta uğraşasım yok, işten geldim yorgunum, gezmelerden geldim evdekiler ne yiyecek...? İşte böyle düşünenlerin imdadına yetişecek çok kısa sürede hazırlayabilecekleri bir tarif paylaşacağım. Üstelik hem göz doyurucu hem de çok lezzetli. Şebit Yağlama bildiğim kadarıyla Kayseri mutfağının bir yemeği. Yanılıyorsam uyarın lütfen :)



Ekmekli bir yemek olduğu için başlı başına yeterli bir yemek. Lahmacuna da benziyor aslında. Ekmeğini evde kendinizde hazırlayabilirsiniz. Un, su ve tuz ile hamur yoğurup yağsız tavada ince ekmekler yapabilirsiniz. Ama o zamanda pratikliği kalmıyor. O yüzden en iyisi benim gibi hazır lavaş ile kısa sürede harika bir tat çıkartın ortaya.



Malzemeler : 

250 gr Kıyma
4 Adet Yeşil biber
1 Adet Büyük soğan
Yarım Su bardağı sıvı yağ
1 Dolu yemek kaşığı salça
5-6 Adet orta boy lavaş
Tuz
Karabiber
Pul biber

Hazırlanışı :

Kıymayı tavaya koyup suyunu bırakıp çekinceye kadar kavurun. Bu aşamada biraz su koyup kavurursanız kıymanız topak topak olmaz. Yağı da kıyma suyunu çekince üzerine koyun. Soğanı yemeklik doğrayıp ilave edin ve kıyma ile beraber kavurmaya devam edin. Biberleri de yemeklik doğrayıp ilave edin. Hemen ardından salçayı ekleyin. Biraz daha salça ile kavurduktan sonra az su ilave edin. Tuz ve diğer baharatları da ekleyip pişirin. Suyunun fazla olmasına gerek yok. Lavaşları yağsız tavada biraz ısıtın ve üzerine kıymalı harçtan koyup dağıtın. Sıra ile lavaşları ısıtıp üst üste aynı işlemleri yapın. İstediğiniz büyüklükte dilimleyin. Son olarak sarımsaklı yoğurt ile servis edin. Şebit Yağlamamız hazır. Afiyet olsun...

N o t : Hani yiyecek içecek gibi  bir şey aldığımız da der ya "Serin ve kuru yerde muhafaza ediniz" diye. İşte bu tarifinde dikkat edilecek kısmı:  "Sarımsaklı yoğurt ile  tüketiniz" :)

27 yorum:

  1. Pratik ve güzel bir öneri olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Bizim yörede Şepit olarak adlandırılır. Genellikle , yeşillik yumurta peynir patates dürüm yapılarak yenir. Sizin tarifiniz tam bir yemek olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşimin orada haşhaşa haşheş denildiği gibi yani :) Teşekkür ederim yorumlarınız için...

      Sil
  3. evet şebit yani yağlama Kayseri yemeğidir hazır lavaşla yapılan asla evde yapılan lavaşla aynı tadı vermez ama tabi konu pratiklik olunca hazır lavaş bu yemek için kurtarıcı,gayet güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zamanı olupta doya doya tadını çıkarmak isteyenler için elbette evde yapılan gibi olamaz. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. bu tip pratik yemekleri çok seviyorum, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pratik, lezzetli ve doyurucu , teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Kayseri'li bir arkadaşımda yemiştim ve ondan öğrenmiştim ben de bu yemeği. Dediklerin çok doğru acil durumlar için doyurucu ve pratik. Hatta ben işi iyice tembelliğe vuruyorum lavaşları ısıtmıyorum, kıymanın sıcağı ile ısınıyorlar :) İlk yaptığımda ( çok hamaratım ya ) lavaşları kendim yaptım mahfoldum yaa :))) Ellerine sağlık çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında lavaşları ısıtmayarak doğrusunu yapıyorsun. Çünkü öyle gerçekten daha pratik oluyor. Tarifin dışına da çıkmış olmuyorsun böylece :)

      Sil
  6. Off off hem de ustune sarmisakli yogurt diyosun ,ellerine saglik mutfak hazinem dokturulmus yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sultanım :) Gel bir tanesini sarayım senin için :)

      Sil
  7. Elinize sağlık bu krep hamuruyla da yapılan bir tarif ama lavaşla da harika bir pratik bir tarif olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...Krep hamuru ile de deneyeceğim ;)

      Sil
  8. Süper görünüyor iştah açıcı görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Keşke kalsaydı da gönderseydim :)

      Sil
  9. Ben de Kayseri mutfagina ait oldugunu duymustum. Hem pratik, hem de leziz mi leziz olmus :) Can kurtaran doyurucu muthis tarif, ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Looks delicious...all this thin pies with the kiyma!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you very much.Always welcome.I will come visit you.

      Sil
  12. Merhaba çok güzel bir lezzettir çok severim ben bunu eline sağlık canım ve benim de bildiğim Kayseri mutfağına ait,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım çok lezzetli gerçekten.Şimdi yine canım istedi:)

      Sil
  13. Pratik ve lezzetli görünüyor:)

    YanıtlaSil
  14. Çok çooookk pratik.Evde malzeme olsun yeter ki hemen hazır.

    YanıtlaSil
  15. Çok severim ve yaparımda. Ancak şebit yağlama değilde kayseri yağlaması diye biliyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...