ZEYTİNYAĞLI KIYMALI KARNABAHAR

Geçenlerde bir arkadaşım facebook adresinden bir fotoğraf paylaşmıştı. Fotoğrafta oyuncaklarla darmadağın olmuş bir oda  ve oyun oynamaktan o kadar çok yorulmuş ve oracıkta uyuyakalmış küçük bir çocuk.  Fotoğrafın altında ise aynen şu yazıyordu "Dağınık ev içinde yaşam olan evdir. Mobilyacı dükkanı gibi evlerde mutlu çocuklar yetişmez." Çok hoşuma gitmişti bu paylaşım. Benimde içimden geçenler ise şunlardı... "Mutfağından yemek kokuları gelen ev içinde yaşam olan evdir." :) 


Evliliğimin ilk günleri annemin yaptığı yemekleri yaptığım zaman çıkan kokular beni çok mutlu ediyordu. Çünkü evimi yani annemin evini hatırlattığı için :) İnsanoğlu ne garip değil mi? Bir koku bile seni bambaşka zamanlara, bambaşka yerlere alıp götürmeye yetiyor. İşte bu yüzdendir ki o zamanlar hep annemin yaptığı yemekleri yapıyordum. Canım annem seni çok seviyorum. Tüm annelerin de pamuk gibi ellerinden öpüyorum...


Annemden bahsettim. Çünkü anladığınız üzere ben bu yemeği annemden öğrendim. Bizim evde Zeytinyağlı Kıymalı Karnabahar yapıldığında severek yenilirdi. Yemek seçen yeğenim Azra bu yemek yapıldığında "Yaşasın anneannem ağaç yemeği yapmış" diyerek koşa koşa gelirdi masaya :) 


Bende hem karnabahar mevsimi oluşundan hem de biraz nostalji katayım diyerek bugün sizlerle Zeytinyağlı Kıymalı Karnabahar tarifini paylaşmak istedim. Klasik karnabahardan farkı, kendi suyu ile kısık ateşte usul usul pişmesi. Çoğu zaman adını Karnıbahar olarak karıştırdığımız Karnabahar yemeği tarifine geçelim haydi.

Malzemeler :

1 Adet ortaboy karnabahar
1 Adet büyük soğan
2 Adet havuç
200 gr. kıyma
Yarım çay bardağı zeytin yağı
1 Yemek kaşığı salça
Tuz
Karabiber
Kırmızı Pul biber

Hazırlanışı :

Karnabaharları çok küçük olmayacak şekilde dal dal ayırıp yıkayın. Daha sonra genişçe bir tencereye koyun. Ayrı bir tencereye soğan ve havucu koyup yağı da ekleyip kavurun. Havuç ve soğan biraz yumuşayıncaya kadar kavurup üzerine kıymayı ilave edin. Bu aşamada biraz su koyarsanız kıymanız topak topak olmaz. Bir yemek kaşığı salçayı da ekleyip kavurun. Yine çok az su ilave edip tuz ve baharatları ekleyin. Sonra karnabaharın üzerine boşaltın. Ağzı kapalı bir şekilde kısık ateşte kendi suyu ile pişirin. Eğer sulu seviyorsanız   istediğiniz seviyede su ilave edebilirsiniz. Ben o küçük ağaççıkları çok boğmadan tam lezzetini alabilmek ve ön planda tutmak için sunumda olduğu kıvamda yapmayı tercih ettim. Damak tadınıza uygun olanı seçtikten sonra Zeytinyağlı Kıymalı Karnabahar yemeğini afiyetle yiyebilirsiniz. ;)



29 yorum:

  1. Bu yemek, hani şeker gibi derler ya öyle lezzetli bir yemek çok severim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde şeker gibi yorumlarınız için teşekkür ederim canım ;)

      Sil
  2. Yüreğinize sağlık. Bakır tencerede pişmiş yemeklerle damak tadı gelişen bir çocukluk geçiren biri olarak kendimi çok şanslı hissediyorum. Yaşam şartlarının değişmesi İle birlikte mutfağını kullanmayan bir topluma doğru hızla yol aldığımızı gözlemliyorum . Aile görünümlü yasal toplulukların otelden farksız evlerinde sizce ne kadar yaşam belirtisi vardır ? Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çoğu çocuk ve anne sizin bu tespitlerinizin farkındalığında mıdır bilemem ama siz bakır tencerelerin tadını almış biri olarak gerçekten çok şanslısınız. Bunu da yavrularınıza ve eşinize sunup bu güzel alışkanlığımız devam ettirebiliyorsanız ne mutlu. Teşekkür ederim ;)

      Sil
  3. Nefis bir yemek tarifi. Siz de harika bir şekilde hazırlamışsınız. ellerinize sağlık. Karnıbahara bizim evde de ağaç deniyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yaşasın Ağaç yemeği :) Teşekkür ederim canım sıcak yorumun için :)

      Sil
  4. "Daginik ev icinde yasam olan evdir" ne guzel bir sozmus. Cocuklu evlerin muhtesem sozu desem :) Her iki sozu de cok tuttum canim, ne kadar guzel motive ediyorsun :) Benim icinde ev yemeginin yerini hic bir sey tutamaz... Bir de sen boyle havuclu, bol kiymali bir karnabahar yapmissin :) Bende yaptigim zaman en son ince kiyilmis maydanoz serpiriyorum.
    Ellerine saglik canim, ogreten guzel annenin de yuregine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce kıyılmış maydanoz serperek yine adını yaşatıyorsun yani :) Evet bazen oyuncaklar darmadağan bir ev, yorulmuş anne baba, çocuklar... Ama mutlu bir aile... Rabbim yuvalarımızın huzurunu, mutluluğunu, mutfağımızda kaynayan tencereler gibi fokur fokur hep canlı ve sıcak tutsun...

      Sil
    2. Amin canim, hepimizin :)

      Sil
  5. Pek çok kişinin aksine ben severim karnıbaharı, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Afiyet olsun...Her zaman beklerim.. ;)

      Sil
  6. Bu akşam bu tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim daha güzellerini yapacaksın canım. Şimdiden afiyet olsun... ;)

      Sil
  7. kışın karnabahar sık yaptığım bir yemektir benimde , severim çok, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mevsim sebzelerini farklı tarifler ile birlikte sık kullanma taraftarıyım. Gelenekçi miyim çok bilmiyorum ama zaten biz kadınların en zorlandığı şey çeşit olarak farklılıklar aramak değil mi ? O yüzden bende sık sık yapıyorum. Teşekkür ediyorum canım her zaman bekliyorum ;)

      Sil
  8. Kesinlikle hatıralar hep bizimle ve bir anda karşımıza çıkıveriyorlar, bu yemeği bende çok severim annemde çok güzel yapar :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet annenizin marifetlerini az önce gelip ziyaret ettiğim sayfanızda gördüm. :) Sen kadıncağıza yaptır yaptır ye tabi :) Sana da pamuk elli annene de sevgilerimi bıraktım :)

      Sil
  9. eline sağlık,çiğ yada nasıl pişmişse bayılırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlığına dikkat eden biri olduğunu anladım bu yorumundan. Bence de en doğrusunu yapıyorsun :)

      Sil
  10. Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Kuzulara karnıbahar yedirmenin en kolay yolu..ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle daha kolay tüketiyorlar.Teşekkür ederim canım :)

      Sil
  12. ellerinize sağlık nefis bir yemek olmuş,annelerin yemekleri hep ayrı güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH anneler.. Hangi bir yaptıkları kötü ki.. Teşekkür ederim canım:)

      Sil
  13. Bizim evde Karnıbahar daha çok kızartma olarak yensen de, arada kıymalı karnıbahar yemeği yaparım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında bende çok severim kızartmasını. Hem öylece karnabaharın gerçek tadını tam alabiliyorum. Teşekkürler canım..;)

      Sil
  14. Çok güzel yemektir eline sağlık afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim.Afiyet olsun yapıp yiyenlere.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...