ELMALI RULO PASTA

Malum kış mevsimindeyiz ve yurdumun her bir köşesi bembeyaz gelinliklere büründü... Annemler ve kayınvalidemler ile telefonda görüştüğümde oralarda da her yerin bembeyaz olduğunu öğrendim. Ancak hala Elazığ'a kar yağmayacak mı diye düşünüp üzülürken camdan dışarı baktığımda lapa lapa karın yağdığını görünce çok sevindim. Dışarıda lapa lapa yağan kara eşlik edebilecek en güzel şey benim için dumanı üstünde tüten sıcacık bir bardak çaydı. Ee yanında da hafif bir tatlı olsa fena olmaz diyerek kaç zamandır yapmayı düşündüğüm ama bir türlü fırsatını bulupta yapamadığım 'Elmalı Rulo Pasta' yapmanın tam zamanı olduğuna karar verdim.



Elma ile tarçın vazgeçilmez ikililerdendir.  Arada bir tarçına havuç eşlik etse de :) elmanın yerini dolduramaz tabi ki de :) Bu ikili ile yapılan kurabiyeler, kekler ve pastalardan çıkan bu enfes koku yüzleri biraz da olsun gülümsetmeye yeter bence. Evimi saran bu güzel koku eşliğinde sizlere tarifini veriyorum.

Malzemeler :

4 Adet yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya

Arası için :

5 Adet elma
3 Yemek kaşığı şeker
1 Su bardağı ceviz
1 Tatlı kaşığı tarçın

Hazırlanışı :

Öncelikle içi hazırlayın. Bunun için de elmaları rendeleyin ve tencereye koyup üzerine şeker ilave edin. Ocakta elmalar karamelize olana kadar pişirin. Eğer suyu varsa suyunu çekmesini bekleyin. Elmalarınız pişerken sizde cevizleri robottan geçirin. Küçük veya iri olması isteğinize bağlı olarak yapabilirsiniz. Ben bu tarifimde fazla küçültmedim. Ocaktan almanıza yakın tarçın ve cevizi de ilave edip bir köşe de soğumaya bırakın. 

Keki için yumurtayı ve şekeri 3-4 dakika çırpın. Yani yumurta ve şekerin çırptıktan sonra 2 katına çıkması gerekiyor. Yumurtalarınız oda sıcaklığında olursa kekiniz daha güzel kabaracaktır ve yapışmayacaktır. Un ve kabartma tozunu da birbirine karıştırıp yumurtaya ilave edin. Size bir püf noktası daha. Kabartma tozunu direkt yumurtanın üzerine dökmeyin. Daima un ile karıştırıp koyun ki aksi takdirde kekiniz kabarmaz. Sadece bu tarif için değil. Yapacağınız tüm kek tariflerinde bu kurala dikkat edin. Daha önce soğumaya bıraktığımız içi aşağıda paylaştığım resimde olduğu gibi yağlı kağıt serilmiş tepsinin üzerine yayın. Her bir kenarından 1 cm boşluk bırakın.


Sonra üzerine hazırlamış olduğumuz kek karışımını yayın. 


Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 20-25 dakika pişirin. Piştikten sonra tepsiyi bir bezin üzerine aşağıdaki resimde olduğu gibi ters çevirin.


Üzerinden yağlı kağıdı çektikten sonra bez yardımı ile rulo yapın. Rulo pasta ılıdıktan sonra dolaba koyabilirsiniz. Servis ederken üzerine pudra şekeri serpin. Ben bir tariften iki farklı sunum göstermek istedim. Nasıl mı oldu? Şöyle ki yapmış olduğumuz rulo pastayı ortadan ikiye ayırdım ve farklı iki sunum ortaya çıkardım. Birini krem şanti ile süsleyip renkli bir sunum ile servis ederken diğerini de sadece pudra şekeri ilave ederek sade bir servis gerçekleştirdim.







Boncuk kızım mışıl mışıl uyurken bizde eşimle beraber sıcacık çaylarımızın yanında her iki tada da baktık. Biz birini diğerinden üstün göremedik :) Her ikisi de çok güzeldi. Artık seçim sırası sizde. Bakalım siz daha çok hangisini beğeneceksiniz. ? Ha bu arada unutmadan kalplerden büyüğünü eşime, küçüğünü ise boncuk bebeğime ithafen yaptım. Sizde küçük şeyler bile olsa sevdiklerinizi sevindirin. Hepinize afiyet olsun :)

18 yorum:

  1. Elinize sağlık. Pembe ve beyaz. Sonuç mükemmel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim nahidecim. Afiyet olsun :)

      Sil
  2. ellerine saglik, bayilirim elma ve tarçin ikilisine. ayrica fikir de super hani ici ve keki ayni anda tepsi de pisirmek. ben ilk pastayi gorunce icini ayri kekini ayri dusunmustum ama boyle çok daha iyi, deneyecegim en kisa surede sevgili Mutfak Hazinem.
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal şeker olsun :) eminim seninki de muhteşem olacak :)

      Sil
  3. Pisime yontemi degisik olan, goruntusu karlari aratmayan harika bir pasta yapmissin :) Ellerine saglik canim, ic harci ile pisirilmesi cok pratik geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en güzel yönü de o zaten.Teşekkür ederim canım afiyet olsun :)

      Sil
  4. hımm nefiss ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Elmalı pastaya bayılırım ben :) Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar ben geldimmmm..
    Rulo pastaya bayılırım üstelik elma hem hafif hemde hefis bir lezzet vermiştir…
    Sizin bloğunuzda çok şirin ve nefis lezzetleriniz var ellerinize sağlık…
    Helede renkler tam benlik sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin emelcim. Bıraktığın sıcacık sevgilerini hemen aldım mutfağımın en değerli köşesine bıraktım. Sıcacık yorumun ile mutfağıma renk kattın. Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, elmalı keke bayılırım, tarifde çok ayrıntılı, hayırlı olsun bloğunuz çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfama kattığın sıcak yorumun için teşekkürler semacım :) her zaman beklerim.

      Sil
  9. merhabaaa :) blogunuzu masal yıldızının blog rehberinden buldum.Severek takibe aldım.Bende o rehberde hobi bloglarının içerisindeyim.Şuanda bir 'kış çekişi'm var sizleride beklerim..
    bibusdesign.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobi bloglarına bayılırım. Hemen bakıyorum. Blog dayanışması için her zaman destek ve takipteyim canım :)

      Sil
  10. Selamlar Rula pastaya bayılırımmm gerçekten harika görünüyor :)
    Blogunuzu takip etmeye başladım. Bende bloguma beklerim sizi :)
    http://mylittlemascara.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim canım.. Her zaman destekçiniz ve takipçiniz olacağım. Hemen geliyorum. Her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık :) Elmalı rulo pasta çok güzel görünüyor :) Elma ve tarçın tadını sevenlerdenim ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...