KURU BİBER VE PATLICAN DOLMASI (KOFİK DOLMASI)

İnsanoğlunun var olduğu günden bu yana en temel ihtiyaçlarından biri aç karnını doyurmak :) Ancak hepimizin ortak isteği karın doyurmanın yanında bunun biraz da lezzet ile harmanlanmasıdır. Lezzetine doyum olmayan, insanın damağında lezzet patlamaları meydana getiren güzellikte yemekler olunca ayrı bir keyif alırız yemek yemekten. 

Her yörenin kendine özgü yemeklerinin yanında hepimizce bilinen yemekleri ufak tefek değişikliklerle farklılıklar kattıklarına çoğu kez şahit olmuşumdur. Ben de şuan ikamet etmekte olduğum Elazığ'da tam da bu konuya özel bir tarif paylaşacağım. Evet bugün ki tarifim; Kuru biber ve patlıcan dolması (Kofik Dolması).





Sabah kahvaltısından kalkarken bile acaba öğlene ne yapsam, akşama ne pişirsem düşünceleri her gün zihnimizi meşgul etmeye devam ederken, mevsim geçişlerinde de bu düşünceler zihinlerimizdeki yerlerini çoktan alıyor bile. Yazın bolluğunu kışa taşıyabilmek için yaz mevsiminden harıl harıl Ağustos böceği ve karınca hikayesindeki karınca misali kışa hazırlık için başlıyoruz bir şeyler yapmaya. Yukarıda da bahsettiğim üzere şuan Elazığ'da ikamet ediyorum ve Elazığ bu konu da epey zengin bir şehrimiz. Elazığ'da yazın tüm balkonlar, hatta polis barikatları bile ;) ki ulusal haberlere de konu oldu, şehrin balkonlarını sarılı, turunculu ve siyahlı renklere bürüyen el yapımı gök kuşakları ortaya çıkıveriyor. 
(Foto, ajans23 sitesinden alıntıdır. )

Yazın sıcağından açılan balkonlardan, balkon demirlerine kuruması için asılan biber ve patlıcanların çıkardığı ahenkli de seste ayrı bir dinlendiriyor insanı :)


Ben burada bu dolmaları çok sevdim. Çünkü yediğim diğer dolmalardan farklı bir tada sahip. Ben özellikle patlıcanlı olanına bayılıyorum. Sizinde beğeneceğinizi umarak hemen kuru biber ve patlıcan dolması (Kofik Dolması) tarifine geçiyorum.



Malzemeler :

Kurutulmuş dolmalık biber ve patlıcan
Pirinç
Sıvı yağ
1 Yemek kaşığı domates salçası
1 Yemek kaşığı biber salçası
1 Kase domates suyu
Yarım demet maydanoz
250 gr. kıyma
5 Adet soğan
4 Yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Sumak
Pul biber
Kuru Nane
Reyhan


Hazırlanışı :

Kuru biber ve patlıcan dolmanızın adedince her biri için 1 yemek kaşığı pirinç koyarak iç malzemesini ayarlayabilirsiniz. Ben göz kararı yaptığım için içleri dolu dolu oldu. Pirincinizi ayarladıktan sonra yıkayıp süzün ve üzerine soğanları yemeklik doğrayın. Maydanozları ince ince kıyıp ilave edin. Domates salçası, biber salçası ve domates suyunu da ekleyin. Eğer domates suyunuz yoksa salçanızın miktarını artırabilirsiniz. Bu dolmaya ekşiliğini veren nar ekşisini ve lezzet katan diğer baharatları da katın. Yağını da katıp karıştırın. Böylece iç harcınız hazır. Kurutulmuş patlıcan ve biberlerinizi kaynayan tuzlu suda haşlayın. İlk önce biberleri haşlayın ki patlıcanın kara suyu biberlerinize geçmesin. Dolmalıklarınızın içini hazırladığımız iç harç ile doldurup tencereye dizin. Üzerine dolmalarınızın boyunu geçmeyecek ama aralardan gözükecek kadar su ilave edip ocağa bırakın. Kaynayınca kısık ateşe alıp pişirin. Ocaktan almanıza yakın isteğiniz üzerine yağ gezdirebilirsiniz. Eveett... Kuru Biber ve Patlıcan Dolması (Kofik Dolması) hazır. Bu arada kofik ne diye soracak olanlara da şu cevabı vereyim. Kofik; içi boş anlamına geliyor. Bilginize. Şimdiden afiyet olsun... Sevgiler...

27 yorum:

  1. kendi kurutunca gönül rahatlığı ile yapılır dolmalar tabii kuru sebzelerle, barikatlarda çok amaçlıymış:) demekki her gördüğümde aklıma gelir artık.. Dolmalar çok leziz görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında barikatlardaki ince bir mesajdı. Doğal olmayanlara kendi doğallığı ile sağlığımız için kendini siper eden biberler ;)

      Sil
  2. Çok güzel gözüküyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Balkonda olanını görmüştüm ama şu polis barikatındakilere bayıldım doğrusu. :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haberlere çıktığında bende bu kadarına da pes diyerek çok gülmüştüm :) Teşekkür ederim..

      Sil
  4. Bizim burda böyle biber kurutma sansimiz yok, hava sartlarindan dolayi, ne sanslisiniz masaallah, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. İnşallah kısmet olursa yaza senin içinde kurutabilirim ;)

      Sil
  5. Çok lezzetli gözüküyorlar ellerine sağlık dolma en sevdiğim yemeklerden biridir :))

    YanıtlaSil
  6. Gaziantepli olduğumuz için annem çok güzel yapar kuru dolmayı bak canım çekti şimdi ! :) Ellerine sağlık canım leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gaziantep mutfağını en zengin mutfaklarımızın başında getiririm. Çok şanslısın. Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Oy oy oy en sevdiğim dolma ellerine sağlık canım...
    Elazığ'a sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Buralarda olsan da göndersem :)

      Sil
  8. Elinize sağlık dolmanın her türlüsünü çok severim.

    YanıtlaSil
  9. Aman Allahim bu nasil bir sunum, nasil guzel bir lezzet... Himmmm... cok da sevdigim bir dolmadir :) Ellerine kollarina saglik canim :)
    Bu arada polis barikatina asildigini da ilk defa gordum, demek yemek icin hazirlikta sinir yok :) Iste yemeyi seviyoruz :))

    YanıtlaSil
  10. of bayılıryorum kuru dolmaya ya ellerine sağlık harika gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. İkram ettikten sonra AFİYET OLSUN demeyi de gerçekten çok isterdim ;)

      Sil
  11. Tablo gibi bir tabak.Benim cok sevdigim bir yemektir.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar bende polis barikatlarında ki görseli çok beğendim çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tüm engellemeler rağmen barikatı aşıp kurumayı başarıyor :) teşekkürler..

      Sil
  13. Barikatların üzerindeki biberleri yeni fark ettim. Bellki ki o biberler bir şekilde kurutulacak.Barikatta olsa dahi :))
    Kuru dolmalarımı hemen hemen her yaz annemle beraber yapmaya gayret ederim. Biber zor değilde patlıcan bir azcık meşagetli.:) Ama kışın keyifle yenir. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın ama sağolsun komşularım yardıma geliyor.. Teşekkürler ;)

      Sil
  14. merhaba çok severim ama maalesef burada kurumuyor hazır almak zorundayız ,ellerinize sağlık harika görünüyor ......

    YanıtlaSil
  15. En sevdiğim dolmadır. Fakat hep başkaları yaptı ben yedim. Nasıl yapıldığını hiç bilmem. Kayınvalidem bana kurutulmuş biber getirmişti. Bugün gördüm onları hatta, Eyvah nasıl yapacağım ben bunu derken şimdi sizin tarifi gördüm, blogunuzda gezerken, iyi ki de gördüm. Sıra geldi şimdi bu tarifi denemeye :) Ayrıca tariflerinizi fotoğraflar eşliğinde detaylı yazmış olmanız çok hoşuma gitti.
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...