KANDİL SİMİDİ

Evet... Bugün O 'nun doğum günü... Hepinizin Kandili Mübarek Olsun. Rabbim daha nice kandillere eriştirmeyi nasip etsin...

Bu mübarek günler eskiden nasıl yaşanıyorsa bende bir nebze o günleri elimden geldiğince unutturmamak adına sizlere Kandil Simidi hazırladım. Her geçen gün örf ve adetlerimizin unutulduğu, komşuluk ilişkilerinin azaldığı bu günlerde, bu mübarek kandil akşamını da fırsat bilerek örf ve adetlerimizin yeniden  canlanması ümidiyle bende komşularıma bunları hazırladım.


Şimdi  biran önce tarifi verip komşularımın kapısını çalmalıyım. Zaten küçük boncuğum ile ilgilendiğimden epey bi geç kaldım :)


Malzemeler :

1 Paket margarin
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay bardağı yoğurt
1 Yemek kaşığı sirke yada limon suyu
1 Yumurtanın sarısı
Alabildiği kadar un
Tuz
Bir tutam şeker
Kabartma tozu

Üzeri için :

1 Yumurta akı
Susam

Hazırlanışı :

Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, sıvı yağı, yoğurdu, yumurta sarısını ve sirkeyi karıştırın. Unu kontrollü bir şekilde azar azar ilave edin. Kabartma tozu, tuz ve şekeri de un ile beraber katın. Hamur elinize bulaşmayacak hale geldiğinde hamur kıvamını almış demektir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp halka şekli verin. Önce yumurta akına sonra da susama batırınız ve tepsiye diziniz. Fırına veriniz ve üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun...

32 yorum:

  1. Kandiliniz mübarek olsun,simit tarifinize ilave olarak ben 1 çay bardağı da su koyuyorum gevrek güzel simitler oluyor.Nefis görünüyor ,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylede deneyeceğim. Tavsiyeniz için teşekkürler. Her zaman beklerim. Çünkü ben sık sık geleceğim :)

      Sil
  2. Kandil simitleri çok güzel görünüyor. Sunumu da ayrı bir güzel. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun... Teşekkür ederim. Bugün O 'nun doğum günü.. Güzel bir şeyler olsun istedim.

    YanıtlaSil
  4. Nasıl emek ve zevkle hazırlamış, ellerne saglık. Kandilin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  5. Allah kabul etsin
    Hayırlı kandiller :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Rabbim kabul eder inşallah. paylaşımların için teşekkürler.

      Sil
  6. Teşekkür ederim afiyet olsun canım ;)

    YanıtlaSil
  7. Allah kabul etsin,kandiliniz mübarek olsun..Ellerinize sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Amin. Cümlemizin duaları kabul olur inşallah. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Blogunuz çok güzel hemen takibe aldım :) Benimkine de beklerim http://kitapsandali.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Rümeysacım.. Muhakkak sık sık ziyaret edeceğim :)

      Sil
  10. Simitler cok guzel gorunuyor, sunumunda ayri bir guzel olmus :) Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Sayfama bıraktığınız yorumu okudum güzel sözleriniz için çok teşerkkürler. Yalnız yanlışlıkla yanıt yazacağım yerde yorumu kaldırmışım çok üzgünüm:( Başarılarınızın devamını dilerim sayfama tekrar beklerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hiç üzülme oluyor bazen insanlık hali hiç mühim değil. Hem bu vesileyle sayfanı tekrar tekrar ziyaret edip o emeğinin karşılığına hiç yoksa bir ellerine sağlık derim ;)

      Sil
  12. Elinize sağlık.
    Mevlid kandiliniz mübarek olsun. Ve o gün yapılan ibadetler de makbul olmuştur inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin İnşallah. İlk fırsatta kapınızı çalacağım.

      Sil
  13. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar....

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler canım... İadeyi ziyarette bulunacağım ;)

    YanıtlaSil
  15. nefis görünüyorlar sunumu da çok şık olmuş islam aleminin bu en güzel haftasında tüm dualarınızın kabul olmasına amin diyorum, o dualarda beni de unutmamanız temennisiyle:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. facebooktan size bir mesaj attım ilgilenirseniz çok sevinirim.sevgiler...

      Sil
    2. Ne demek tabiki hemen bakıyorum ezemcim :)

      Sil
  16. Amin. Rabbim inşallah dualarımızı kabul eder.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Kurdelelemek çok iyi bir fikirmiş! Sunuma bayıldım!

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ben hobi rüyası bloğunuzu bende ziyaret ettim.Çok güzel tarifleriniz ve sunumlarınız var ellerinize sağlık Bu arada sizin ve bütün islam aleminin kandili mübarek olsun Cümlemizin duaları kabul olur inşaALLAH.

    YanıtlaSil
  19. Amin canım. İnşallah rabbim dualarımızı kabul eder.. Bu arada benimde merakım vardır öyle hobi işlerine o yüzden ilgiyle takip ediyorum. Ellerinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  20. Çok severim sunumda harika blogunuzuda çok beğendim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Her zaman beklerim. Teşekkür ederim.

      Sil
  21. Ellerinize sağlık…
    Tuzlu kurabiyeler her daim kurtarıcı ve nefis oluyor…
    Sevgiler…

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...