ISPANAKLI OMLET

Sizlere 'Hadi... Çok güzel bir kahvaltı sofrası hazırlayalım. Ama sadece bir güne mahsus olacak' desem eminim benim gibi sizde pazar günü olsun diyeceksiniz. Çünkü pazar günleri biz yada eşimiz çalışmıyordur ve çoluk çocuk, anne baba evde her kim varsa güzel bir uykunun ardından sabahın o tatlı vakitlerinde fokurdayan çaydanlığın başında bir araya geliveririz. Bende canım eşim ve dünyalar tatlısı boncuk kızıma ( maşallah :) ) geçenlerde yaptığım ıspanaklı omleti, yarın sizlerinde belki kahvaltı sofralarınıza farklı bir renk ve tat katması için paylaşmak istedim.


Ispanaklı yapmamın nedeni hem kışın ıspanağın taze ve mevsim sebzesi oluşundan hemde besleyici ve vitaminli oluşundan geliyor.


Ayrıca her ne kadar masa düzeninde çatal solda bıçak sağda olması gerekiyorsa da biz Anadolu insanıyız. Bizim sofralarımız hiç böyle olmadı. Özenmedim de zaten. Anneannelerimizde tahta kaşık gördüm ben :) 



Malzemeler :

2 Adet yumurta 
Ispanak
1 Yemek kaşığı tereyağı
2 Kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
Tuz
Karabiber
Kırmızı pul biber

Hazırlanışı :

Öncelikle peyniri ezin ve yumurta ile beraber çırpın. Ispanağı ince şekilde içine doğrayınız. Tuz ve diğer baharatları da katıp tereyağını erittiğiniz tavaya dökün. Önlü arkalı pişirin. Hatta yapabilenler yada kendine güvenenler varsa havada döndürebilirler :) İsteğe bağlı olarak veya kişi sayısına göre malzemeleri artırabilirsiniz. Aynı tarifi ıspanak yerine maydanoz, dere otu ve yeşil soğan ile de yapabilirsiniz. Şimdiden keyifli bir pazar sabahına uyanmak ve güzel kahvaltı sofralarında buluşmak üzere :)

41 yorum:

  1. Çok güzel Bir blog un var. Tanıştığımıza memnun oldum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım bende memnun oldum. :)

      Sil
  2. ziyaretin için teşekkür ederim canım.her zaman beklerim.takipteyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Her zaman geleceğim canım merak etme ;)

    YanıtlaSil
  4. hmm çok lezzetli görünüyor hem de sağlıklı:))) ellerine sağlık bende deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  5. Bende genelde dere otlu ve maydonuzlu yapıyorum, bolca kaşar da rendeleyince enfes oluyor; ıspanaklıyıda en kısa sürede deneyeceğim paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende en kısa zamanda dere otlu ve bol kaşarlısını deneyeceğim. Teşekkürler ;)

      Sil
  6. iade-i ziyarete geldim,ellerine ve yüreğine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hoşgeldin. Takipteyim ona göre. Her zaman beklerim ;)

      Sil
  7. Merhabalar. Yarın pazar ama ıspanak yok ve gözüm kaldı. :) Ellerinize sağlıktan ziyade bir tutam sevgi katılan tüm lezzetler için yüreğine saglik denmesi güzel olur sizce. Yüreğinize sağlık. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf etmek gerekirse aldığım onca güzel ve eşsiz yorumların yanında bu içten ve samimi ve detaycı yorumunuz için sizinde yüreğinize sağlık...

      Sil
  8. ellerine saglik sevgili blogger , peki ispanaklari hani onceden pisirmedigimiz için yumurtalar pidsene kadar o da pismis oluyormu?
    takipteyim,bana da beklerim,sevgiyle!
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemen pişiyor.zaten ince doğranıyor.teşekkür ederim.iadei ziyarete geliceğim:)

      Sil
  9. Merhaba canım senin kide çok güzel görünüyor.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Ben de yaparım yeşilliklerle çok güzel olur :) Ellerine sağlık. Blogun da çok şeker bayıldım. Takipteyim artık yeni tarifleri merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Çok sevindim.Sizi bekletmeyeceğim her güne yeni bir tarifle buradayım inşallah:)

      Sil
  11. Merhaba, iade-i ziyerete geldim. Çok iştah açıcı bir siteniz var. Artık takipteyim:))
    Sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşgeldin:) Ben hep beklerim.Teşekkür ederim.

      Sil
  12. Merhaba iade-i ziyarete geldim ama zaten takipteymişim tam benlik pespembe bir blog ve yemek yapamasam da yemeyi çok severim iştah açıcı bir site :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım.Teşekkür ederim.Sanada güzel yemek yapanlar bulunsun inşallah:)

      Sil
  13. ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim bunu :) maydanozlu yapmiştim ben ıspanak aşktır o da katılsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.Şimdiden afiyet olsun.:)

      Sil
  14. Çok güzel görünüyor hemen anneme yaptırmalıyım :)
    Bende bana beklerim http://senaleyingezegeni.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Ispanağı çocuklara yedirmek ve bıktırmamak adına her seferinde başka bir tarif ile servis ederim. Fekat :) omlet olarak kahvaltı da sunmak hiç aklıma gelmemişti. Yarın okul kahvaltısında ne yapacağım belli oldu eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle güzel fikir.benimki daha çok minik.Bende yapıcam boncuğuma.Senin kuzucuklara afiyet olsun:)

      Sil
    2. Yaptım :)) önce ''bu neee'' dediler sabah sabah ıspanak bi garip geldi heralde. Ben de börek dedim ama eyvah yemiycekler diye düşünürken hepsini bitirdiler. Ben de gönlüm rahat yolladım okula :))

      Sil
    3. Ayy yavrularım ya... Ispanak olduğunu anlamamışlardır bile çünkü eşimde anlamadı da:) Afiyet olsun canım ..

      Sil
  16. Ayyyy... omlet nefis gorunuyor :) Beni bekletmeden yiyin yiyin diye cagiriyor sanki :) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen bizde öyle yaptık:) Teşekkür ederim.

      Sil
  17. Bende hemen iadeyi ziyarete gelip takibe aldım. Bu ne kadar güzel bir blog, ve ne kadar lezzetli böyle :) Herşey nefis görünüyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel görüşleriniz için.Herzaman beklerim.

      Sil
  18. Ispanaklı herşeye bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee kış mevsimi ya ıspanak ya pırasa:).bende bayılırım

      Sil
  19. Sıcacık yazılar , yapılası tarifler , ellerinize sağlık çok samimi bir blogunuz var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Samini ve içten herkese kapımız açık:)

      Sil
  20. Hoşgeldin canım.afiyet olsun.yine beklerim:)

    YanıtlaSil
  21. Hiç aklıma gelmemişti. Güzel fikir. Ben ıspanağı kavurup üzerine yumurta kırıp karıştırıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bizim oralarda ona ıspanaklı mıhlama denir.İçine birazda havuç rendeleriz süper olur. Buda farklı bir alternatif kahvaltı için.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...