GÜRCÜ TATLISI

Bir dönem boyunca yeri geldiğinde sabah erkenden kalkan, yeri geldiğinde akşam ödevini yorgunluktan uyuyakalıp yapamayan çocuklarımızın karne sevinci var bugün. Aslında onlar o küçücük bedenlerinin altında onlara yüklenen koca koca sorumlulukların üstesinden gelmek için çok gayret sarf ediyorlar. Evet onlar için bugün karne sevinci var. Belkide bazı anneler ve babalarda çocukları gibi ilk defa bu sevince ortak olacaklar. Çocuklarının ilk karnesini almanın heyecanı ve sevinci onları da fazlasıyla mutlu edecek. Benim boncuk kızım daha 2,5 aylık ve bu sevinci yaşamaya Rabbim nasip ederse daha zamanımız var. Şimdiden tüm yavrularımızı tebrik ediyorum. Özellikle onlara fedakarlıklarından dolayı tüm annelere şükranlarımı sunuyorum. 

Eminim çoğu çocukta bugünü karne almaktan çok sabah erkenden kalkıp okula gitmeye ve bir süreliğine de olsa ödev yapmaya ara vereceğine daha çok seviniyordur. Bende bu noktada annelere çocukları ile beraber günlerini daha tatlı geçirmeleri için çalışan anneleri de düşünerek pratik ve besleyici bir tatlı tarifi paylaşmayı düşündüm. Adı her ne kadar Gürcü Tatlısı olsa da onlar için bugüne özel adı Karne Tatlısı olsun :)

Küçüklerin karnesi olur da bizim karnemiz olmaz mı?  Hadi bakalım benim notumu da siz verin :)

Öğrencinin ;

Adı Soyadı          : Mutfak Hazinem
Okul Numarası   : 118 (Şuan için GFC sayım :)
Sınıfı                   : 1 YPT (YemekPastaTarifi)

Benim öğrenci künyem bunlar. Dersler malum.. Yemek tarifleri, Tatlı tarifler, Pasta Tarifleri, Börek Tarifleri vb...

Karnenin son bölümünde bulunan, ki hala var mı bilmiyorum, öğretmenin kanaat ve sınıf içindeki değerlendirmelerinin bulunduğu ( Arkadaşları ile paylaşımı, El becerisi, Grup içi davranışları vb... gibi ) bölüme yazılacakları da sizlere bırakıyor ve bir an önce dersime dönüyorum :)


Malzemeler : 

4 Adet yumurta
Yarım Su bardağı şeker
Yarım Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı ceviz
1 Su bardağı hindistan cevizi
1 Su bardağı un
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya

Şerbeti için ;

2,5 Su bardağı şeker
2,5 Su bardağı su

Hazırlanışı :

Yumurtaları şeker ile iki katına çıkana kadar çırpın. Üzerine sırayla sıvı yağ, ceviz ve hindistan cevizini koyup karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı da birlikte bu karışıma ekleyin. Ben bu ölçülerdeki tarifim için kare bor cam kullandım.


Kare bor camı yağlayın. Hazırlamış olduğunuz harcınızı eşit miktarda kare bor camın her yerine yayın. Hazırladığınız harç gözünüze az gelmiş olabilir. Gerçekten de dolu dolu görünmüyor. Bu yüzden telaşa kapılmayın. Piştiğinde iki katına çıkıyor.


200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Şerbetini ise tatlıyı fırına verdiğiniz zaman hazırlayabilirsiniz. Bunun için su ve şekeri 5 dakika kaynatmanız yeterli olacaktır. Sonra ılımaya bırakın. Tatlınız piştikten sonrada ılık olması için bir müddet bekletin. Sonra şerbetinizi tatlınızın üzerine dökün. Gürcü Tatlınız damağınızda lezzet patlaması için hazır. Şimdi eşiniz ve çocuklarınız ile birlikte afiyetle yiyin :)

23 yorum:

  1. Bayılıyorum cevize. Sizin ellerinizde de böyle güzel bir keke dönüşmüş.
    Yavrucuğunuzu da Allah bağışlasın. sağlıkla büyütün inşallah. Ama zaman su gibi akıp gidiyor. her anın tadını çıkararak yaşayın. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevizi tatlılarda kullanıyorum. Çünkü sıra dışı bir tat veriyor. Bu yüzdendir ki cevizli tatlılara karşı hep açığım. Evet bebeğimde her geçen gün büyüyor ve bunu hissettiriyor. Hatta babası çabuk büyüdüğünden bahisle her anını değerlendirip her an seviyor. Mutluluk topacı gibi evirip çeviriyoruz evde :) Teşekkür ederim samimi yorumların için...

      Sil
  2. Çok tatlısın giriş yazına bayıldım Tatlın da ayrıca çok güzel bende beğendim eline sağlık canım Bir şey soracağım yukarıda giriş yazısında "GFC" açılımı ne ola ki merak ettim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu arada GFC yani Google Friend Connet ; arkadaşlarınızın siteye katılımı ve takibi :)

      Sil
  3. Çok hoş bir tatlıya benziyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Elinize saülık çok lezzetli ben bu tatlıyı un yerine galata unuyla yapıyorum üstüne de krem şanti ya da muhallebi yapıp yayıyorum çok lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de deneyeceğim, farklı bir tadı keşfetmeye bayılıyorum çünkü.

      Sil
  5. Eline sağlık canım, bir tarif daha öğrendim :) Ben de tatlılara hep açığım :( Bebeğin çok yeniymiş sağlıkla büyüsün inşallah. Gerçekten çok çabuk büyüyorlar. Benimkiler 1. sınıfa başladılar da ilk karnelerini aldılar. Ben sürekli öpüyorum seviyorum, biliyorum ki çok az vaktim var yakında sevdirmeyecekler sıpalar.

    YanıtlaSil
  6. Evet katılıyorum. Farkındalığım da bu yüzden zaten. Bu yazımla seni anlatmış gibi olmuşum o zaman. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Hımm mis cevizli tatlıları çok severim eline sağlık...Kanaat kısmına ben den başarılı.sevecen. becerikli. çalışkan..sevilen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol kanaatiniz için teşekkürler :) Allahım yeniden okula gitmek istiyorum. Bu yorumlar beni motive ediyor :))

      Sil
  8. eline sağlık canım. Çok severim cevizli tatlıları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende cevizli tatlıların her türlüsünü beğeniyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  9. Guzel cocuklarimizi ve guzel anneleri de dusunmen buyuk incelik canim :) Bende senin araciliginla tum ogrencilere guzel bir tatil dilerim :) Ayrica senin gibi marifetli, dusunceli bir ogrenciye de ben ancak 10 uzerinden 10 veririm :) Ustune bir de takdir, tebrikler canim :)
    Gurcu tatlisini da hic bilmiyordum, bak bende sayende yeni bir tarif daha ogrendim. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim örtmenim :) Mutlaka dene pişman olmayacaksın...

      Sil
  10. Merak ettim bunu ama denemeye hiç vaktim olmuyor ki :(

    YanıtlaSil
  11. Vaktiniz yok yani dar ise tamda sizlik aslında. Ufacık bir zamanda yapıp sonra sevdiklerinizle birlikte afiyetle yiyebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  12. Doya doya vakit geçirin bencede..Bir bakmışsınız kocaman olmuşlar artık özel insanlar olmuşlar..Şapır şapır öpemiyorsunuz ama sarılabiliyorsunuz kucağınıza alıp saçlarını okşayabiliyorsunuz...Zaman çabuk geçiyor şu anki hallerini ararsınız keşke daha çok sevseydim dersiniz..Sevdiğinize eminim ama yetmiyor sevmek...Durdurun hayatı sadece çocuğunuza ayırın..Ben bazen şu işim bitsin.şimdi olmaz falan yere gidicem vs. gibi bahanelerle geçiştirdim onları..Hani ev hali bütün ev işi sizde ya ondan..Bırakın bulaşık beklesin,birileri gelecek diye koşturmayın kabul etmeyin misafiri belli zamanlarda kabul edin.Oyuncaklarını dağıtsın kapatın kapıyı kimse görmez evin halini gidin parkta oynayın..Kısaca an be an yaşayın onunla...Neyse uzadı tatlımı alıp gideyim ben:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım içinden gelenleri o kadar güzel ifade etmişsin ki üstüne diyecek birşey bulamadım. Söylediklerine aynen katılıyorum. Ağladığında biraz üzülüyorum ama bir gülüşü her şeye değiyor. O benim pandispanyam. :) Ziyaretiniz için ayrıca teşekkür eder her zaman samimi yorumlarınız ile bloguma katkıda bulunmanıza çok sevinirim :) Sevgiler...

      Sil
  13. İadeye gelmiştim kayıt postlarını görünce tanır gibi oldum baktım benim yorum..Tşk ederim düşüncelerin için..Linklerimin olduğuayrı bir sayfam var oraya hemen ekleyeceğim sizi..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sıcaklığın ve samimiyetin için. Her zaman beklerim.. Hepte yakınındayım. Sevgiler... :)

      Sil
  14. Merhaba, blogunuzu bir blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım. Ben de blogumda cilt bakımı, makyaj, kozmetik ve alışveriş deneyimlerimi paylaşıyorum. Sizi de bloguma beklerim. Bu arada itiraf etmeliyim ki; blogunuzun tasarımına bayıldım <3 Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...